o
o
o

Sezóna 2009


Posledný nemajstrovský šprint sezóny - BAATT

o

Na krásnom maďarskom okruhu Hungaroring sa konalo cez víkend úvodné podujatie novozaloženého Baltic-Alpen-Adria Turingcar Trophy  Cupu, určeného pre vozidlá do 2000cm3. Team UNICORSE SE sa podujal na organizáciu takéhoto seriálu a škoda, že zrejme kvôli neskoršiemu termínu jediným zahraničným účastníkom bol Julo Konček so svojou Vectrou STC. Škoda, že na štart sa postavilo iba 10 vozov. Náš dvojpretek sa išiel ako vložený závod domáceho maďarského majstráku, takže diváci si cez víkend prišli na svoje, keďže sa predstavila celá domáca špička a nestratil sa ani Julo so svojou Vectrou. Počasie v piatok narušilo program a kvôli doobedňajšej hmle sa museli odložiť voľné tréningy, ale v sobotu a hlavne v nedeľu nič nenasvedčovalo tomu, že je koniec októbra.

„ Sezóna sa skončila a tak som chcel dodržať slovo, ktoré som dal usporiadateľom ešte v máji. Škoda, že účasť bola taká aká bola, ale o to viac chcem pochváliť organizátorov. Starali sa tam o nás 3 dni perfektne. Ďakujem im za krásny víkend, všetko ozaj klapalo ako hodinky a prajem im v budúcom roku viac šťastia pri zháňaní jazdcov. V sobotu som počas meraného tréningu zistil, že auto mi ide na 3 valce, tak som zamieril do boxov a chalani z Auto Fellner Racingu mi pomáhali hľadať a odstraňovať chybu. Vymenili mi sviečky a stihol som sa vrátiť ešte na trať, ale znova to išlo na 3 valce. Našťastie Jožko Fellner ml. zistil chybu v kábli na cievku a stihli to do preteku opraviť – ďakujem Vám chalani. Po štarte som bol v záverečnej pasáži okruhu prirýchly a dostal som hodiny. Nanešťastie sa auto postavilo kolmo k múru a stratil som veľmi veľa času, kým som auto naštartoval, zrovnal a vyrazil späť na trať. Odkrúžil som síce ešte 1 kolo ale vzhľadom k tomu, že o nič v tomto preteku nešlo som to zabalil a „šetril“ seba aj auto na nedeľu. V nedeľu som vyštartoval zo 4 miesta ahneď v úvode som sa dostal na 2 miesto za domácu Alfu STC Andrása Németha. Asi v 2 okruhu som ho predbehol a dostal som sa na 1 pozíciu. Dlho som držal za sebou domáci Opel Lotus jazdca Burkusa. V 10 kole ma  predbehol, ale išli sme nárazník na nárazníku. V predposlednom kole v úvodnej zátačke dostal Opel hodiny a mne sa zdalo, že okolo neho prejdem, avšak stalo sa to, čo som vôbes nečakal. Otočilo ho ešte raz a ja som nemohol už nič robiť. Trafil som ho predkom, mne zhasol motor. Kým som opäť naštartoval prehnala sa okolo mňa Alfa Andrása Németha. Posledné 2 kolá som len čakal a dúfal, že sa nič vážne nestalo s chladičom a dokrúžim do cieľa. Nakoniec som skončil na 2. mieste a nebyť toho zbytočného incidentu . . .   Bola to aj tak pre mňa krásna bodka za touto skvelou sezónou!“

 

Posledný majstrovský šprint sezóny 2009 a druhé miesto

o 

Životná okruhová sezóna Jula KONČEKA a jeho Vectry

Na okruhu Brnenského automotodromu sa konalo záverečné podujatie okruhového šprintového seriálu MSR. Julo so svojou Vectrou absolvoval nedeľňajšiu doobedňajšiu kvalifikáciu na nových gumách a pripravenú taktiku splnil do bodky. Hneď úvodné 2 merané kolá prešiel veľmi rýchlo a prišiel do boxov. Dosiahnutý čas 2.15.408  bol Julov najrýchlejší  na tunajšom okruhu, tak už sa viac na okruh nevrátil a iba čakal na časy súperov. Najrýchlejší boli ako obyčajne Zdeno Mikuláško a Filip Sládečka. Za nich sa dostali českí jazdci Horáček s Pláteníkom a za nimi dosiahol 5 čas s nepatrným odstupom Julo. Poobede sa teda v takomto poradí postavili aj na štartový rošt. Dvojica „rýchlikov“ na štarte udávala tón pretekov až do tretieho kola, keď vedúci jazdec seriálu MSR Filip dostal defekt a musel do boxov na výmenu predného kolesa a stratil na najrýchlejších jazdcov 1 kolo. Julo po štarte si držal svoju pozíciu až do cieľa, keď v závere tesne finišoval za tretím Horáčkom o 0,6 sec. Zo 7 miesta štartoval so svojou Alfou S2000 aj Zdeno Pastva, jazdiaci toto podujatie pod klubovou hlavičkou JUKO & CO Racing Scuderia, ktorý si nakoniec prevzal pohár za 3 miesto. Na štart preteku sa postavilo celkovo 15 slovenských jazdcov. Na štarte bol aj náš člen teamu Mariánko Rajnoha, ktorý jazdil na Fellnerovskom Peugeote 207 1600cm3, ktorý skončil absolútne 15.

 „ Sezóna bola síce pre mňa psychicky aj fyzicky veľmi náročná, ale to úsilie stálo za to. O takejto sezóne sa mi vôbec nesnívalo. Najviac ma teší kvalifikačný čas. Viem, že ešte som mal rezervy, ale na záver sezóny som už šetril gumy aj motor. V preteku nemalo veľmi zmysel sa hnať za Horáčkom. Priznám sa trochu som sa bál že ma niekde zavrie a doplatíme na to obidvaja. Určite ak by to malo zmysel by som to urobil. Som rád, že Vectra ma podržala celú sezónu. Teším sa ako malý chlapec, že aj napriek môjmu veku dokážem s mladými držať krok.  Ďakujem všetkým jazdcom a ľuďom okolo mňa, ktorí ma počas celej sezóny morálne podporovali a hnali stále dopredu. A ja som sa už iba snažil tlačiť ten plynový pedál a čo najmenej brzdiť! Chcel by som sa poďakovať aj mojim sponzorom, bez ktorých by som to nedokázal. „

4. miesto absolútne a 2. miesto v seriáli MSR bolo krásnou bodkou za super zvládnutou sezónou 2009. Veď okrem grobnického 1 závodu, keď štart znemožnila prasknutá servo hadička sa Julo na každom z 8 majstrovských podujatí postavil na stupeň víťazov.  4 x druhé miesto, 3 x tretie miesto a 96 získaných bodov nečakal ani najväčší optimista pred touto sezónou.

Majstrom SR sa stal Filip Sládečka s počtom 118 bodov pred Zdenom Mikuláškom 110 bodov a Julom Končekom.

 

Výsledkový servis PCMO- MSR:

Vytrvalostný pretek: do 1400cm3: 1. A. Pongó, G. Steiner

           Do 2000cm3: 1. A. Savkaničová, I. Weiss, 2. T. Liedl, M. Liedl

           Nad 2000cm3: 1. J. Daniš, 2. P.Kiaba, A. Kiaba, 3. M. Pešková

Šprint do 1400cm3: 1. P. Szilágyi, 2. M. Molnár

           do 2000cm3: 1. Z. Mikuláško, 2. J. Konček, 3. Z. Pastva

          nad 2000cm3: 1. J. Daniš, 2. M. Konôpka, 3. P. Kiaba

 

GROBNIK – 6 a 7 kolo okruhového seriálu MSR

o

Po 3 mesačnej prestávke okruhovej sezóny MSR zamierili jazdci na Jadranské pobrežie a okruh GROBNIK.  Počasie veľmi jazdcom neprialo. Vo štvrtok a piatok boli búrky a cez víkend fúkal veľmi studený a silný vietor, ktorý dal jazdcom zabudnúť na to, že si prišli k moru užiť teplé, slnečné počasie.  Okrem seriálu  MSR sa tu išlo spoločné majstrovstvo Slovinska, Chorvátska a domáce „cupy“ ako aj Majstrovstvo Zóny Strednej Európy. 

Julo Konček si svoju premiéru na tomto okruhu určite predstavoval trochu inak, ale aj napriek technickému problému v sobotu si v nedeľu vyjazdil absolútne 5 miesto a  2 v rámci seriálu MSR za suverénne jazdiacim Zdenom Mikuláškom. V sobotňajšej kvalifikácii si Julo s Vectrou vyjazdil 7 čas /išlo sa spoločne s vozmi triedy nad 2000 cm3/, avšak pred druhou kvalifikáciou sa zistila závada na servoriadení. Prasknutá hadička a 60 minút do štartu znemožnila Julovi zúčastniť sa preteku. Našťastie s pomocou  domáceho jazdca Nika Puliča sa podarilo vyrobiť novú tlakovú hadičku, a tak sa Julo mohol postaviť na štart nedeľného preteku. Julo z dôvodu neúčasti v sobotňajšom preteku síce odštartoval z 19 miesta, ale po 14 kolách prešiel cieľom na konečnom 5 mieste.

„Som rád, že som sem neprišiel nadarmo, lebo po sobote som to nevidel na body. Okruh mi veľmi priznám sa nesadol, je to vyslovene motorkársky okruh s klopenými zátačkami a vysokými obrubníkmi, čo nízkym autám veľmi nesvedčí, ale čo už. Počasie mi vôbec nevyhovovalo, nemám rád zimu a taký silný vietor som ešte nezažil, veď v noci sa hýbal celý autobus a nevedel som spať. „

Sobotňajší šprint nad 2000cm3 vyhral Peter Kiaba na Porsche, keď po vzájomnej kolízii vypadli Rudolf Machánek aj Miro Konôpka.  Šprint  do 2000cm3 vyhral Zdeno Mikuláško pred Filipom Sládečkom, ktorý si druhým miestom predčasne vybojoval majstrovský titul, do 1400 cm3 zvíťazil Matúš Molnár. V nedeľu si zopakovali víťazstvá Matúš Molnár, Zdeno Mikuláško a ako jediný dokončil  v divízii nad 2000cm3 pretek Miro Konôpka.

Julo je po Grobniku priebežne na 3 mieste v seriáli MSR aj v Zóne strednej Európy. Posledný pretek majstrovstiev je naplánovaný na Jesennej cene Brna v dňoch 18.-20. septembra.
 

Julova úspešná premiéra v Poznani

o

V 700 km vzdialenej poľskej Poznani sa uskutočnilo 4 a 5 kolo okruhového seriálu MSR, ktoré sa zároveň započítavalo do Majstrovstiev Zóny Strednej Európy. Rožňavský pretekár Julo Konček sa po prvýkrát v živote predstavil na veľmi peknom a technickom okruhu s odhodlaním získať čo najlepšie umiestnenie v oboch seriáloch. Počas celého víkendu sa s jazdcami a ich mechanikmi zahrávalo počasie a zmeny boli nečakané a rýchle. V piatkovej mokrej kvalifikácii si vyjazdil Julo tretie miesto na štarte sobotňajších pretekov. Prekvapujúci bol štart pretekov, nakoľko nedorozumenie medzi jazdcami a usporiadateľmi spôsobilo to, že štart 6 vozidiel nebol zo štartového roštu ale z boxov a tak všetci favoriti vyrážali na štart z boxovej uličky.

. Julo po štarte z boxovej uličky sa predieral postupne dopredu, ale nie príliš dobre zvolené pneumatiky a miestami vlhká a mokrá trať spôsobovala problémy Vectre hlavne v pomalších pasážach okruhu. Aj napriek tomu cieľom  prešiel na 3 mieste. „ Ten štart z boxovej uličky ma trošku vyplašil, nakoľko som nemal ešte správne zohriate gumy, a tak trvalo dosť dlho, kým som sa mohol do nich „oprieť“. Trať je krásna a technická, páči sa mi, ale nepoznal som ju vôbec, takže som sa každým kolom s ňou aj zoznamoval“.

 V poobedňajšej sobotňajšej kvalifikácii si Julo obul nové Micheliny a vyjazdil si 2 miesto za suverénom víkendu triedy do 2000cm3 Filipom Sládečkom na Alfe S2000. V nedeľu po nie príliš vydarenom štarte Julo a domáci Gajewski držali všetkých divákov v napätí až do posledného kola. V treťom kole sa Julo dostal pred Poliaka, ale krátky výlet mimo trať ho opäť prinútil bojovať až do ciela. Poliak evidentne bránil svoju druhú pozíciu „ zubami – nechtami“, avšak Julo sa zachoval ako starý lišiak. Čítal 11 kôl stopu Gajewskeho a v predposlednej zákrute ho predbehol a cieľom prešiel na druhom mieste.

„Som veľmi šťastný, že som poslúchol Mira Konôpku aj Ruda Machánka a prišiel sem do Poznane. Okruh je krásny a po takomto  súboji s domácim jazdcom som sa predsa len presvedčil, že ešte nepatrím do starého železa ani ja a ani moja Vectra. Chlapec (Gajewski) ma evidentne celý čas blokoval, ale chápem ho, bol predsa doma a chcel sa vytiahnuť. Hlavne v technických pasážach som bol evidentne lepší, Vectra lepšie sedela ako jeho silné a široké Clio a  nakoniec v poslednom okruhu keď som ho už mal prečítaného som vedel, že kde presne pôjdem cez neho. Poliaci boli veľmi milí a príjemní ku nám všetkým a aj napriek počasiu sa nám snažili vo všetkom vyjsť vždy v ústrety. Veziem si domov 6 krásnych pohárov a to som absolútne nečakal“.

Šprint nad 2000cm3 v sobotu aj v nedeľu vyhral Miro Konôpka na Salene, vytrvalostný závod do 2000cm3 vyhrali bratia Liedlovci na Seate, nad 2000cm3 vyhrali Š. Rosina a R. Machánek na Porsche.

 

Julo Konček  na HUNGARORINGU a dve tretie miesta v šprinte

o

Uplynulý víkend 8.-10. mája 2009 sa konalo druhé podujatie okruhového seriálu   Majstrovstiev Slovenskej republiky na maďarskom okruhu Hungaroring. Podujatie sa zároveň išlo ako Zóna strednej Európy, Majstrovstvo Maďarskej republiky, Majstrovstvá Poľskej republiky takže na štart sa postavila celá plejáda kvalitných športových špeciálov. V piatkovom meranom tréningu vozidiel do 2000cm3 si Julo Konček vyjazdil 5 pozíciu. Štart piatkového preteku mu síce nevyšiel, ale po 14 odjazdených kolách skončil absolútne štvrtý, keď pódiové umiestnenie si vybojovali Filip Sládečka na Alfe S2000, Zdeno Mikuláško na Oktávii a tretí skončil Maďar Csaba Gáspár rovnako na Alfe S2000. V hodnotení MSR si Julo pripísal 12 bodov za tretie miesto. V sobotňajšej kvalifikácii na nedeľňajší pretek Julo s Vectrou ešte dokázal o sekundu zrýchliť a čas 2,03,190 ho zaradil na štvrtú pozíciu na štarte. Scenár z piatkového preteku sa opakoval, avšak jazdci na prvých 2 miestach si vymenili pozície a tretí skončil Maďar András Németh na Alfe ST, ktorému Julo celý závod dýchal na chrbát a v cieli bol pomalší o 0,6 sec.

„Som rád, že to takto dopadlo a auto konečne ukazuje svoje prednosti. Má síce menej koní ako moji súperi na stupňoch a je to aj starší ročník Vectry ale ja tiež, takže . . maximálna spokojnosť. Trvalo nám 4 roky, kým sme presvedčili svojich neprajníkov a rozchodili Vectru, ale som veľmi spokojný. Dá sa na ňu už spoľahnúť, a to je to podstatné. Mám radosť z pretekov a som veľmi rád, že tu stretávam ľudí, s ktorými sa inak nestretávam. Dokonca sa prišiel za mnou pozrieť môj dlhoročný súper na kopcoch János Klink, ktorý má 67 rokov a ešte stále jazdí kopce, ale už sme sa dávno nevideli. Počasie bolo nádherné, atmosféra tiež a chcel by som sa poďakovať všetkým, ktorý ma v tom podporujú.“

V rámci seriálu MSR divízie D4 nad 2000cm3 si počas víkendu vyjazdil Miro Konôpka na Saleene S7 dve prvenstvá, ktorý neohrozene vyhral aj absolútne. V sobotu na druhom mieste skončil Rudolf Machánek a tretí Peter Kiaba obaja na Porsche, v nedeľu skončil na druhom mieste Tomáš Jung na Ultime a tretí Rudolf Machánek na Porsche.

 

Predbežný kalendár na sezónu 2009 – preteky na okruhu

o

Dátum Miesto
24. - 26. apríl BRNO - MSR, ZSE, MMČR                        
9. – 10. máj HUNGARORING  - MSR, ZSE                               
30. - 31. máj  POZNAŇ - MSR
5. – 7. august MOST – MMČR                                                 
22. - 23. august PIEŠŤANY - MSR, ZSE
29. - 30. august ORECHOVÁ POTOŇ – MSR
15. – 6. september GROBNIK - MSR, ZSE
18. – 20. september BRNO - MSR, ZSE, MMČR

 

 
 
o

created by bobec