|
|
Posledný nemajstrovský šprint sezóny - BAATT |
|
o |
Na
krásnom maďarskom okruhu Hungaroring sa konalo cez víkend úvodné
podujatie novozaloženého Baltic-Alpen-Adria Turingcar Trophy
Cupu, určeného pre vozidlá do 2000cm3. Team UNICORSE SE sa podujal na
organizáciu takéhoto seriálu a škoda, že zrejme kvôli neskoršiemu
termínu jediným zahraničným účastníkom bol Julo Konček so svojou
Vectrou STC. Škoda, že na štart sa postavilo iba 10 vozov. Náš
dvojpretek sa išiel ako vložený závod domáceho maďarského majstráku,
takže diváci si cez víkend prišli na svoje, keďže sa predstavila celá
domáca špička a nestratil sa ani Julo so svojou Vectrou. Počasie v
piatok narušilo program a kvôli doobedňajšej hmle sa museli odložiť
voľné tréningy, ale v sobotu a hlavne v nedeľu nič nenasvedčovalo tomu,
že je koniec októbra.
„ Sezóna sa skončila a tak som chcel dodržať slovo, ktoré som
dal usporiadateľom ešte v máji. Škoda, že účasť bola taká aká
bola, ale o to viac chcem pochváliť organizátorov. Starali sa
tam o nás 3 dni perfektne. Ďakujem im za krásny víkend, všetko
ozaj klapalo ako hodinky a prajem im v budúcom roku viac
šťastia pri zháňaní jazdcov. V sobotu som počas meraného
tréningu zistil, že auto mi ide na 3 valce, tak som zamieril
do boxov a chalani z Auto Fellner Racingu mi pomáhali hľadať
a odstraňovať chybu. Vymenili mi sviečky a stihol som sa
vrátiť ešte na trať, ale znova to išlo na 3 valce. Našťastie
Jožko Fellner ml. zistil chybu v kábli na cievku a stihli to
do preteku opraviť – ďakujem Vám chalani. Po štarte som bol
v záverečnej pasáži okruhu prirýchly a dostal som hodiny.
Nanešťastie sa auto postavilo kolmo k múru a stratil som veľmi
veľa času, kým som auto naštartoval, zrovnal a vyrazil späť na
trať. Odkrúžil som síce ešte 1 kolo ale vzhľadom k tomu, že
o nič v tomto preteku nešlo som to zabalil a „šetril“ seba aj
auto na nedeľu. V nedeľu som vyštartoval zo 4 miesta ahneď
v úvode som sa dostal na 2 miesto za domácu Alfu STC Andrása
Németha. Asi v 2 okruhu som ho predbehol a dostal som sa na 1
pozíciu. Dlho som držal za sebou domáci Opel Lotus jazdca
Burkusa. V 10 kole ma
predbehol, ale išli sme nárazník na nárazníku. V predposlednom
kole v úvodnej zátačke dostal Opel hodiny a mne sa zdalo, že
okolo neho prejdem, avšak stalo sa to, čo som vôbes nečakal.
Otočilo ho ešte raz a ja som nemohol už nič robiť. Trafil som
ho predkom, mne zhasol motor. Kým som opäť naštartoval
prehnala sa okolo mňa Alfa Andrása Németha. Posledné 2 kolá
som len čakal a dúfal, že sa nič vážne nestalo s chladičom
a dokrúžim do cieľa. Nakoniec som skončil na 2. mieste a nebyť
toho zbytočného incidentu . . .
Bola to aj tak pre mňa krásna bodka za touto skvelou
sezónou!“
| |
|
|
Posledný majstrovský šprint sezóny 2009 a druhé
miesto
|
|
o |
Životná okruhová sezóna Jula KONČEKA
a jeho Vectry
Na
okruhu Brnenského automotodromu sa konalo záverečné podujatie
okruhového šprintového seriálu MSR. Julo so svojou Vectrou
absolvoval nedeľňajšiu doobedňajšiu kvalifikáciu na nových
gumách a pripravenú taktiku splnil do bodky. Hneď úvodné 2
merané kolá prešiel veľmi rýchlo a prišiel do boxov.
Dosiahnutý čas 2.15.408
bol Julov najrýchlejší
na tunajšom okruhu, tak už sa
viac na okruh nevrátil a iba čakal na časy súperov.
Najrýchlejší boli ako obyčajne Zdeno Mikuláško a Filip
Sládečka. Za nich sa dostali českí jazdci Horáček s Pláteníkom
a za nimi dosiahol 5 čas s nepatrným odstupom Julo. Poobede sa
teda v takomto poradí postavili aj na štartový rošt. Dvojica
„rýchlikov“ na štarte udávala tón pretekov až do tretieho
kola, keď vedúci jazdec seriálu MSR Filip dostal defekt
a musel do boxov na výmenu predného kolesa a stratil na
najrýchlejších jazdcov 1 kolo. Julo po štarte si držal svoju
pozíciu až do cieľa, keď v závere tesne finišoval za tretím
Horáčkom o 0,6 sec. Zo 7 miesta štartoval so svojou Alfou
S2000 aj Zdeno Pastva, jazdiaci toto podujatie pod klubovou
hlavičkou JUKO & CO Racing Scuderia, ktorý si nakoniec prevzal
pohár za 3 miesto. Na štart preteku sa postavilo celkovo 15
slovenských jazdcov. Na štarte bol aj náš člen teamu Mariánko
Rajnoha, ktorý jazdil na Fellnerovskom Peugeote 207 1600cm3,
ktorý skončil absolútne 15.
„
Sezóna bola síce pre mňa psychicky aj fyzicky veľmi náročná,
ale to úsilie stálo za to. O takejto sezóne sa mi vôbec
nesnívalo. Najviac ma teší kvalifikačný čas. Viem, že ešte som
mal rezervy, ale na záver sezóny som už šetril gumy aj motor.
V preteku nemalo veľmi zmysel sa hnať za Horáčkom. Priznám sa
trochu som sa bál že ma niekde zavrie a doplatíme na to
obidvaja. Určite ak by to malo zmysel by som to urobil. Som
rád, že Vectra ma podržala celú sezónu. Teším sa ako malý
chlapec, že aj napriek môjmu veku dokážem s mladými držať
krok. Ďakujem všetkým jazdcom a ľuďom okolo mňa, ktorí
ma počas celej sezóny morálne podporovali a hnali stále
dopredu. A ja som sa už iba snažil tlačiť ten plynový pedál
a čo najmenej brzdiť! Chcel by som sa poďakovať aj mojim
sponzorom, bez ktorých by som to nedokázal. „
4. miesto absolútne a 2.
miesto v seriáli MSR bolo krásnou bodkou za super zvládnutou
sezónou 2009. Veď okrem grobnického 1 závodu, keď štart
znemožnila prasknutá servo hadička sa Julo na každom z 8
majstrovských podujatí postavil na stupeň víťazov.
4 x druhé miesto, 3 x tretie
miesto a 96 získaných bodov nečakal ani najväčší optimista
pred touto sezónou.
Majstrom SR sa stal Filip Sládečka s počtom 118
bodov pred Zdenom Mikuláškom 110 bodov a Julom Končekom.
Výsledkový servis PCMO- MSR:
Vytrvalostný pretek:
do 1400cm3: 1. A. Pongó, G. Steiner
Do 2000cm3:
1. A. Savkaničová, I. Weiss, 2. T. Liedl,
M. Liedl
Nad 2000cm3: 1. J. Daniš, 2.
P.Kiaba, A. Kiaba, 3. M. Pešková
Šprint
do 1400cm3: 1. P. Szilágyi, 2. M. Molnár
do 2000cm3: 1. Z. Mikuláško, 2.
J. Konček, 3. Z. Pastva
nad 2000cm3: 1. J. Daniš, 2. M. Konôpka, 3. P. Kiaba
|
|
GROBNIK
– 6 a 7 kolo okruhového seriálu MSR |
|
o |
Po
3 mesačnej prestávke okruhovej sezóny MSR zamierili jazdci na
Jadranské pobrežie a okruh GROBNIK.
Počasie veľmi jazdcom neprialo. Vo štvrtok a piatok
boli búrky a cez víkend fúkal veľmi studený a silný vietor,
ktorý dal jazdcom zabudnúť na to, že si prišli k moru užiť
teplé, slnečné počasie.
Okrem seriálu
MSR sa tu išlo spoločné majstrovstvo Slovinska,
Chorvátska a domáce „cupy“ ako aj Majstrovstvo Zóny Strednej
Európy.
Julo Konček si svoju premiéru na tomto
okruhu určite predstavoval trochu inak, ale aj napriek
technickému problému v sobotu si v nedeľu vyjazdil absolútne 5
miesto a 2 v rámci seriálu MSR za suverénne jazdiacim Zdenom
Mikuláškom. V sobotňajšej kvalifikácii si Julo s Vectrou
vyjazdil 7 čas /išlo sa spoločne s vozmi triedy nad 2000 cm3/,
avšak pred druhou kvalifikáciou sa zistila závada na
servoriadení. Prasknutá hadička a 60 minút do štartu
znemožnila Julovi zúčastniť sa preteku. Našťastie s pomocou
domáceho jazdca Nika Puliča sa podarilo vyrobiť novú
tlakovú hadičku, a tak sa Julo mohol postaviť na štart
nedeľného preteku. Julo z dôvodu neúčasti v sobotňajšom
preteku síce odštartoval z 19 miesta, ale po 14 kolách prešiel
cieľom na konečnom 5 mieste.
„Som rád, že som sem neprišiel nadarmo, lebo po sobote som to
nevidel na body. Okruh mi veľmi priznám sa nesadol, je to
vyslovene motorkársky okruh s klopenými zátačkami a vysokými
obrubníkmi, čo nízkym autám veľmi nesvedčí, ale čo už. Počasie
mi vôbec nevyhovovalo, nemám rád zimu a taký silný vietor som
ešte nezažil, veď v noci sa hýbal celý autobus a nevedel som
spať. „
Sobotňajší šprint nad 2000cm3 vyhral Peter
Kiaba na Porsche, keď po vzájomnej kolízii vypadli Rudolf
Machánek aj Miro Konôpka. Šprint
do 2000cm3 vyhral Zdeno
Mikuláško pred Filipom Sládečkom, ktorý si druhým miestom
predčasne vybojoval majstrovský titul, do 1400 cm3 zvíťazil
Matúš Molnár. V nedeľu si zopakovali víťazstvá Matúš Molnár,
Zdeno Mikuláško a ako jediný dokončil
v divízii nad 2000cm3 pretek Miro Konôpka.
Julo je po Grobniku priebežne na 3 mieste v seriáli MSR aj
v Zóne strednej Európy. Posledný pretek majstrovstiev je
naplánovaný na Jesennej cene Brna v dňoch 18.-20. septembra. |
|
|
Julova úspešná premiéra v Poznani |
|
o |
V
700 km vzdialenej poľskej Poznani sa
uskutočnilo 4 a 5 kolo okruhového seriálu
MSR, ktoré sa zároveň započítavalo do Majstrovstiev Zóny
Strednej Európy. Rožňavský pretekár Julo Konček sa po prvýkrát
v živote predstavil na veľmi peknom a technickom okruhu s
odhodlaním získať čo najlepšie umiestnenie v oboch
seriáloch. Počas celého víkendu sa s jazdcami a ich mechanikmi
zahrávalo počasie a zmeny boli nečakané a rýchle. V piatkovej
mokrej kvalifikácii si vyjazdil Julo tretie miesto na štarte
sobotňajších pretekov. Prekvapujúci bol štart pretekov,
nakoľko nedorozumenie medzi jazdcami a usporiadateľmi
spôsobilo to, že štart 6 vozidiel nebol zo štartového roštu
ale z boxov a tak všetci favoriti vyrážali na štart z boxovej
uličky.
. Julo po štarte z boxovej uličky sa predieral postupne
dopredu, ale nie príliš dobre zvolené pneumatiky a miestami
vlhká a mokrá trať spôsobovala problémy Vectre hlavne v
pomalších pasážach okruhu. Aj napriek tomu cieľom
prešiel na 3 mieste. „ Ten štart z boxovej uličky ma trošku
vyplašil, nakoľko som nemal ešte správne zohriate gumy, a tak
trvalo dosť dlho, kým som sa mohol do nich „oprieť“. Trať je
krásna a technická, páči sa mi, ale nepoznal som ju vôbec,
takže som sa každým kolom s ňou aj zoznamoval“.
V
poobedňajšej sobotňajšej kvalifikácii si Julo obul nové
Micheliny a vyjazdil si 2 miesto za suverénom víkendu triedy
do 2000cm3 Filipom Sládečkom na Alfe S2000. V nedeľu po nie
príliš vydarenom štarte Julo a domáci Gajewski držali všetkých
divákov v napätí až do posledného kola. V treťom kole sa Julo
dostal pred Poliaka, ale krátky výlet mimo trať ho opäť
prinútil bojovať až do ciela. Poliak evidentne bránil svoju
druhú pozíciu „ zubami – nechtami“, avšak Julo sa zachoval ako
starý lišiak. Čítal 11 kôl stopu Gajewskeho a v predposlednej
zákrute ho predbehol a cieľom prešiel na druhom mieste.
„Som veľmi šťastný,
že som poslúchol Mira Konôpku aj Ruda Machánka a prišiel sem
do Poznane. Okruh je krásny a po takomto
súboji
s domácim jazdcom som sa predsa len presvedčil, že ešte
nepatrím do starého železa ani ja a ani moja Vectra. Chlapec (Gajewski)
ma evidentne celý čas blokoval, ale chápem ho, bol predsa doma
a chcel sa vytiahnuť. Hlavne v technických pasážach som bol
evidentne lepší, Vectra lepšie sedela ako jeho silné a široké
Clio a
nakoniec v poslednom okruhu keď
som ho už mal prečítaného som vedel, že kde presne pôjdem cez
neho. Poliaci boli veľmi milí a príjemní ku nám všetkým a aj
napriek počasiu sa nám snažili vo všetkom vyjsť vždy
v ústrety. Veziem si domov 6 krásnych pohárov a to som
absolútne nečakal“.
Šprint nad 2000cm3 v sobotu aj v nedeľu vyhral Miro Konôpka na
Salene, vytrvalostný závod do 2000cm3 vyhrali bratia Liedlovci
na Seate, nad 2000cm3 vyhrali Š. Rosina a R. Machánek na
Porsche.
|
|
|
Julo Konček
na HUNGARORINGU a dve tretie miesta v šprinte |
|
o |
Uplynulý víkend 8.-10. mája 2009 sa konalo
druhé podujatie okruhového seriálu Majstrovstiev
Slovenskej republiky na maďarskom okruhu Hungaroring.
Podujatie sa zároveň išlo ako Zóna strednej Európy,
Majstrovstvo Maďarskej republiky, Majstrovstvá Poľskej
republiky takže na štart sa postavila celá plejáda kvalitných
športových špeciálov. V piatkovom meranom tréningu vozidiel do
2000cm3 si Julo Konček vyjazdil 5 pozíciu. Štart piatkového
preteku mu síce nevyšiel, ale po 14 odjazdených kolách skončil
absolútne štvrtý, keď pódiové umiestnenie si vybojovali Filip
Sládečka na Alfe S2000, Zdeno Mikuláško na Oktávii a tretí
skončil Maďar Csaba Gáspár rovnako na Alfe S2000. V hodnotení
MSR si Julo pripísal 12 bodov za tretie miesto. V sobotňajšej
kvalifikácii na nedeľňajší pretek Julo s Vectrou ešte dokázal
o sekundu zrýchliť a čas 2,03,190 ho zaradil na štvrtú pozíciu
na štarte. Scenár z piatkového preteku sa opakoval, avšak
jazdci na prvých 2 miestach si vymenili pozície a tretí
skončil Maďar András Németh na Alfe ST, ktorému Julo celý
závod dýchal na chrbát a v cieli bol pomalší o 0,6 sec.
„Som rád, že to takto dopadlo
a auto konečne ukazuje svoje prednosti. Má síce menej koní ako
moji súperi na stupňoch a je to aj starší ročník Vectry ale ja
tiež, takže . . maximálna spokojnosť. Trvalo nám 4 roky, kým
sme presvedčili svojich neprajníkov a rozchodili Vectru, ale
som veľmi spokojný. Dá sa na ňu už spoľahnúť, a to je to
podstatné. Mám radosť z pretekov a som veľmi rád, že tu
stretávam ľudí, s ktorými sa inak nestretávam. Dokonca sa
prišiel za mnou pozrieť môj dlhoročný súper na kopcoch János
Klink, ktorý má 67 rokov a ešte stále jazdí kopce, ale už sme
sa dávno nevideli. Počasie bolo nádherné, atmosféra tiež
a chcel by som sa poďakovať všetkým, ktorý ma v tom
podporujú.“
V rámci seriálu MSR divízie D4 nad 2000cm3 si počas víkendu
vyjazdil Miro Konôpka na Saleene S7 dve prvenstvá, ktorý
neohrozene vyhral aj absolútne. V sobotu na druhom mieste
skončil Rudolf Machánek a tretí Peter Kiaba obaja na Porsche,
v nedeľu skončil na druhom mieste Tomáš Jung na Ultime a tretí
Rudolf Machánek na Porsche.
|
|
|
Predbežný kalendár
na sezónu 2009 – preteky na okruhu |
|
o |
Dátum |
Miesto |
24. - 26. apríl |
BRNO
- MSR, ZSE, MMČR
|
9. – 10. máj |
HUNGARORING - MSR,
ZSE
|
30. - 31. máj |
POZNAŇ -
MSR |
5. – 7. august |
MOST
– MMČR
|
22. - 23. august |
PIEŠŤANY - MSR, ZSE |
29. - 30. august |
ORECHOVÁ POTOŇ – MSR |
15. – 6. september |
GROBNIK - MSR, ZSE |
18. – 20. september |
BRNO
- MSR, ZSE, MMČR |
|
|
|
|